شیکسون | بلاگ

شیکسون

ساخت وبلاگ
صندوق های سرمایه گذاری

صندوق سرمایه گذاری چیست؟

صندوق های سرمایه­ گذاری را می‌توان مانند شرکتی درنظر گرفت که با جمع‌آوری منابع پولی کوچک، به سرمایه‌گذاری در سبدی از اوراق بهادار می‌پردازد که این سبد ممکن است شامل سهام، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار باشد. در حقیقت صندوق سرما‌یه‌گذاری مجموعه‌­ای است از سهام، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار که این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا به جای خرید یک سهم یا اوراق مشارکت خاص، در مجموعه‌­ای از این دارایی‌­­ها، سرمایه‌­گذاری کنند. در حقیقت هر فرد می‌تواند با سرمایه مورد نظر خود (هرچند اندک) در سبدی از دارایی‌­های متنوع سرمایه‌­گذاری کرده و به این ترتیب نسبت به آورده خود در سود وزیان صندوق سهیم ‌شود. سرمایه‌گذار می‌تواند هر زمان که بخواهد سرمایه خود را از صندوق خارج نماید، با این کار واحدهای سرمایه­‌گذاری وی از منابع صندوق به نرخ ارزش روز دارایی­‌ها (NAV) بازخرید می‌­شود.بورس اوراق بهادار تهران، سازمان بورس و اوراق بهادار، Fipiran، NAV، ارزش خالص دارایی‌ها، صدور واحدهای سرمایه گذاری، ابطال واحدهای صندوق، صندوق های سرمایه گذاری مشترک، صندوق های قابل معامله در بورس و فرابورس، ETF، مزایای صندوق های سرمایه گذاری، هزینه های ابطال واحدهای صندوق، صندوق سرمایه گذاری مشترک آگاه، کارگزاری آگاه، صندوق هستی بخش آگاه، صندوق بانک گردشگری

صندوق سرمایه­‌گذاری بنا به تعریفی که در ماده ۱ بند ۲۰ قانون بازار بورس و اوراق بهادار آمده، عبارت است از یک نهاد مالی که فعالیت اصلی آن سرمایه­‌گذاری در اوراق بهادار است و مالکین آن نسبت به سرمایه­‌گذاری خود در سود و زیان صندوق شریک هستند. وجوه دریافتی از سرمایه‌­گذاران در صندوق‌­ها در ترکیب متنوعی از اوراق بهادار  شامل: سهام، اوراق قرضه، ابزارهای کوتاه­ مدت بازار پول و دارایی می‌­شود.

برای مثال ترکیب دارائی‌های صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آگاه، در تاریخ ۱۳۹۴/۰۹/۱۷ به شرح زیر بوده است:

اوراق مشارکت: ۱۰٫۷۴%               ‌         پنج سهم با بیشترین وزن: ۳۷٫۴۵%

سایر سهام: ۲۱٫۸۲%            ‌      ‌  ‌‌         سایر دارائی‌ها: ۳۰٫۲۶%

با توجه به اینکه برخی از صندوق­‌ها دارای تضمین سودآوری و برخی بدون تضمین هستند، افراد می­‌توانند با توجه به ریسک­‌پذیری خود در یکی از انواع صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری کنند. صندوق‌­های سرمایه­‌گذاری شرایط بازار را از نظر ریسک و بازده برای سرمایه­‌گذاران مختلف به ویژه سرمایه­‌گذاران غیر حرفه‌­ای مساعدتر می­‌کنند. این صندوق‌­ها از طریق سرمایه‌­گذاری در انواع سبدها با ترکیبات گوناگون اوراق بهادار که هریک ویژگی خاص خود را دارد، توانسته­‌اند سلیقه اکثر سرمایه­‌گذاران را به لحاظ ترکیب مناسبی از ریسک و بازده پوشش داده و سرمایه­‌گذاری در بازار را جذاب­تر نموده، فرصت­‌ها و انتخاب­‌های بیشتری را با ریسک کمتر و بازده بالاتر برای سرمایه­‌گذاران فراهم آورند.

برخی اصطلاحات رایج:

  • واحد سرمایه‌گذاری (Unit):

در خرید و فروش سهام، مبنای حجم خرید یا فروش، تعداد سهم است. یعنی مثلاً سرمایه‌گذار سهام شرکت الف را با قیمت ۱,۰۰۰ ریال و با حجمی به تعداد ۱۰,۰۰۰ سهم خریداری نموده است. در معاملاتی که در صندوق‌های سرمایه‌گذاری اتفاق می‌افتد مبنای حجم خرید و فروش، واحد یا Unit گفته می شود. مثلاً یک سرمایه‌گذار، ۵ واحد از صندوق‌سرمایه‌گذاری مشترک آگاه را به ارزش اسمی هر واحد صندوق ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال خریده است.

  • صدور و ابطال:

در معاملات سهام از کلمه خرید و فروش برای نوع معامله استفاده می‌شود؛ اما در معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری از واژه صدور (درزمان خرید) و ابطال (در زمان فروش) استفاده می‌شود.

  • پذیره‌نویسی صندوق:

پیش از شروع به کار یک صندوق، سرمایه‌گذارانی که تمایل به خرید واحدهای آن صندوق دارند، با تکمیل فرم پذیره نویسی و ارائه آن با سایر مدارک مورد نیاز به مدیر صندوق، می‌توانند اقدام به سرمایه‌گذاری از طریق پذیره‌نویسی در صندوق مورد نظر نمایند.

  • ارزش خالص دارایی‌ها (Net Asset Value):

ارزش خالص دارایی‌ها که به اختصار NAV گفته می‌شود، در حقیقت ارزش کل دارایی‌های یک صندوق است پس از کسر بدهی‌های آن. NAV صندوق‌های سرمایه‌گذاری به روش زیر (از چپ به راست) محاسبه می‌شود:

شیکسون...
ما را در سایت شیکسون دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 156 تاريخ : 30 مهر 1398 ساعت: 2:1

قیمت لنت ترمز

قیمت روز انواع لنت ترمز در بازار

لیست قیمت لنت ترمز در طول روز بروز رسانی می شود , شما می توانید قیمت انواع مختلف لنت ترمز مورد نظر خود را از لیست زیر مشاهده و با دیگر قیمت های لنت ترمز مقایسه کنید. نرخ های درج شده در این لیست , شروع قیمت فروشندگان برای لنت ترمز در بازار می باشد.

آخرین بروز رسانی قیمت لنت ترمز در تاریخ سه شنبه, ۰۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت: ۱۶:۱۵ انجام شده است.

 

لیست قیمت لنت ترمز در دلگرم

 

منبع

شیکسون...
ما را در سایت شیکسون دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 154 تاريخ : 17 مهر 1398 ساعت: 23:28

بیوگرافی محسن یگانه

زندگی نامه محسن یگانه

محسن یگانه در«۲۳اردیبهشت سال۱۳۶۴»در شهر گنبد کاووس متولد شد. وی خواننده,ترانه سرا,نوازنده,تنظیم کننده,آهنگسازایرانی است.[۳][۴] ودانشجوی رشته مهندسی صنایع که دردانشگاه آزاد تهران واحد جنوب گرایش تولید صنعتی راادامه داد، اما بعد از گذراندن شش ترم به علت مشغولیت زیاد در دنیای موسیقی ازادامه تحصیل منصرف شد.[۵]

وی فرزند یکی مانده به آخر خانواده است و دو خواهر بزرگترش هر کدام پزشک و دندانپزشک هستند[۶] او فرزند یکی از شهیدان هشت سال دفاع مقدس است (شهید محمدرضایگانه) و مادرش استاد دانشگاه است. محسن یگانه موسیقی را با یک گیتار شروع کرد و خیلی زود فاصله خود را با خوانندگان معمولی و تفریحی پاپ در ایران به شدت زیاد کرد. آنچه او را از دیگر خوانندگان متمایز می‌کند توانایی وی در ترانه سرایی و آهنگسازی می‌باشد.[۷]

او در ابتدا هیچ گونه علاقه‌ای به موسیقی نداشت و فقط بصورت تفریحی به آن نگاه می کردبه گفته خودش از کودکی علاقه‌مند به بازیگری و مطرح شدن در دنیای سینما بود. ولی بنا به شرایط خاص فرهنگی و خانوادگی تا به امروز چنین موقعیتی را پیدا نکرد. اما برحسب استعداد ذاتی و خدادادی در رشته موسیقی ذوق و سلیقه خاصی داشت، میل به موسیقی و یک شنونده خوب بودن را بر حسب اتفاق با شنیدن یکی از قطعات بی کلام آلبوم بهارمن«گل گندم از شادمهر عقیلی» بدست آورد که حس عجیبی نسبت به موسیقی روز«پاپ» پیدا کرد و با علاقه دو چندانی که در وی بوجود آمده بود به فراگیری ساز گیتار پرداخت. نواختن را با تکیه بر خود و بدون استاد شروع کرد، اما درهمان ابتدای کاربا مشکلات عقیده‌ای رو به رو شد. مخالفت خانواده بر حسب شرایط خانوادگی و به لحاظ اینکه او هوش خوبی داشته و خانواده به خاطر سطح بالای علمی بیشتر تمایل به ادامه تحصیل وی را داشتند و باعث شده بود فرصتی برای آموزش ساز گیتار زیر نظر اساتید مختلف را پیدا نکند، ولی این مانع کار نشد ومحسن یگانه با ذوق و علاقه و پشتکارعجیبی به نواختن گیتار ادامه داد تا جایی که در نوازندگی به حدی رسید که بتواند خود این ساز را آموزش دهد. برادر کوچکتر محسن یگانه، کمیل یگانه نیز خواننده و تنظیم کننده است.

در این میان تنها به ساز گیتار اکتفا نکرد و به سمت کیبورد و پیانو و فراگیری مهارت‌های فنی و موسیقی الکترونیک نیز روی آورد که به گفته خود یگانه به موفقیت‌های وی بعد ازعرصه خوانندگی، نوازندگی و ترانه سرایی می‌توان اضافه کرد. با این وجود شناخت بسیار خوبی از موسیقی الکترونیک بدست آورد اما با توجه به اینکه در این مورد آنچنان با فضای موسیقیایی قطعاتی که محسن یگانه به بازار عرضه کرده و مردم از او توقع دارند مطابقت ندارد به همین دلیل فقط برای ارضای روحی خودش به موسیقی الکترونیک می‌پردازد وکمتر از آن درقطعاتش استفاده می‌کند. به گفته خود محسن آروزی او موفقیت در دنیای موسیقی الکترونیک است.

بیوگرافی محسن یگانه

ازدواج

محسن یگانه در نوروز ۸۹ در مجله ترانه ماه اعلام کرد که ازدواج کرده‌ام … . تا کنون چند عکس از همسر محسن یگانه در اینترنت پخش شده که وی آن‌ها را تکذیب کرده است. تنها یک عکس از همسرش در صفحهٔ اینستاگرام محسن یگانه وجود دارد.[۸]

زندگی هنری

محسن یگانه اولین ترانه خود را در کنار محسن چاوشی با نام نشکن دلمو با ترانه سرایی و آهنگسازی خودش اجرا کرد موفقیت این آهنگ نوید یک خواننده پرانرژی و با استعداد را می‌داد. آلبوم اول وی به نام سال کبیسه منتشر شد، بعد از موفقیت این آلبوم و همه گیر شدن حتی آن سوی مرزها آلبوم دوم به نام “وقتی رفتی” منتشر شد. آلبوم سوم وی به نام “آخه دل من” است. ۳ آلبوم اول وی به صورت زیر زمینی منتشر شد و چند سال به عنوان خواننده غیر مجاز شناخته می‌شد که بعد از تصمیم مجدد به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفت بعد از یک سال سکوت و کش وقوس‌های زیاد عاقبت در مرداد ۱۳۸۷ آلبوم نفس‌های بی هدف را منتشر کرد. آلبومی که خیلی‌ها آن را به دلیل پخش زودهنگام چند قطعه شکستی برای محسن یگانه می‌دانستد. با این وجود آلبوم فروش موفقی داشت. در آن سال محسن یگانه بهترین خواننده پاپ و آلبوم نفس‌های بی هدف بهترین آلبوم سال شناخته شد.

محسن یگانه اینک در ایران با نام آقای نابغه مشهور است.[۹]

بعد از اولین آلبوم موفق محسن یگانه با فاصلهٔ دو سالی که در وقفه آلبوم محسن یگانه افتاد وی بیشتر وقتش را صرف اجرای کنسرت می‌کرد و با وسواس‌هایی که به خرج داد، زمان زیادی را صرف آلبوم رگ خواب کرد. در آن سال نیز یگانه هم بهترین خواننده پاپ و آلبوم رگ خواب بهترین آلبوم سال معرفی شدند.

آلبوم بعدی او که حباب نام داشت ۲ سال بعد منتشر شد منتشر شد که دارای ۱۴ تراک از ترانه‌های سروده شده توسط خود محسن یگانه‌است.

یگانه در کودکی پدر خود را در جنگ از دست داد و یک آهنگ برای پدر شهیدش با نام “یه هفته به عید” در نوروز سال ۹۲ پخش کرد.

محسن ترانه سرایی بیشتر قطعاتش را خود به عهده گرفته است. او هم چنین برای خوانندگانی چون علی لهراسبی، رامین بی باک، محمد اصفهانی، مسعود سعیدی، حامد محضر نیا، سهیل جامی، احسان آریا، محمد بابایی، مهرداد مهدیار ترانه سروده و آهنگسازی کرده است.

ضمن اینکه او آلبوم حباب را آخرین آلبوم خود خوانده بود و در عین حال در اظهار نظر عجیبی گفته بود: این آخرین آلبوم من است ولی آخرین کار من نیست. سپس به درخواست هوادارانش تصمیم خود را عوض نموده و تصمیم به انتشار مجدد آلبوم گرفت و این قول را به هوادارانش دادکه پس از انتشار چند تک آهنگ کار آلبوم را آغاز کند

بیوگرافی محسن یگانه

برخی از آلبوم‌ها

نوشتار اصلی: ترانه‌شناسی محسن یگانه
  • ۱۳۸۴: سال کبیسه (غیر رسمی)
  • ۱۳۸۵: وقتی رفتی (غیر رسمی)
  • ۱۳۸۵: آخه دل من (غیر رسمی)
  • ۱۳۸۷: نفس‌های بی هدف (اولین آلبوم رسمی)
  • ۱۳۸۹: رگ خواب
  • ۱۳۹۱: حباب
  • ۱۳۹۲: ای پی (آلبومک)

منبع

شیکسون...
ما را در سایت شیکسون دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 155 تاريخ : 7 مهر 1398 ساعت: 3:6

برترین ماشین اصلاح های حرفه ای وال

برترین ماشین اصلاح های حرفه ای وال

ماشین اصلاح وال دیتیلر 5 ستاره

در سال‌های قبل آرایشگران درسته از ماشین اصلاح‌های خوب استفاده می‌کردند اما به توجه به رشد جمعیت و تنوع و مدها روز تر و خواسته‌های مشتریان تغییر کرد؛ اما لوازم موردنیاز نیز باید تغییر پیدا می‌کرد.

 همیشه آرایشگران و خیلی از مصرف‌کنندگان خانگی برای جزئی کاری و خط‌کشی با مشکلاتی با این دستگاه‌ها داشتند ما شما با داشتن و خرید ماشین خط زن والدیتیلر 5 ستاره یک ابزار تندوتیز و پرقدرت را در دستان خود برای هنرنمایی داشته باشید.

ماشین اصلاح وال دیتیلر 5 ستاره Wahl Detailer (پیرایشگرِ با جزئیات ریزِ خط زن وال)، با داشتن توان مربوط به ولتاژ برق، وزن سبک و کارکرد عالی، برای مدت طولانی، محبوب‌ترین پیرایشگر بوده است. به‌عنوان یک ابزار کوتاهیِ مطابق مُد روز، همان‌طوری است که شما دوست دارید. با یک روکش مشکی و کروم (فلزی درخشان)، به همراه یک قسمت قرمزرنگ تیره بر روی آن و با خرده‌ریزه‌های درخشان و زرق‌وبرق دار که کلمه‌ی جزئیات ریز ("Detailer") به همین علت در نام وسیله قیدشده است. همچنین اجزای این برند وال 5 ستاره، اکنون به رنگ کروم زده می‌شود.

ماشین اصلاح سر 5 ستاره وال LEGEND

ویژگی ها :ماشین اصلاح وال لجند

  • دارای اهرم برای تغییر اندازه اصلاح
  • دارای موتور پر قدرت
  • منبع تغذیه :برق مستقیم
  • موتور حرفه ای v9000 سرعت موتور 6000 در دقیقه

ماشین اصلاح وال بالدینگ Balding

ماشین اصلاح سر (مو زن‌های (از تَه) تراشیده‌ی وال) Wahl Balding Clippers، احتمالاً در حال حاضر محبوب‌ترین در بازار هستند. عمدتاً به دلیل شهرت وال، به‌عنوان یک انتخاب عالی برای آرایشگرها، در سراسر ایالات‌متحده و در سطح جهانی، است. یکی از معروف‌ترین محصولات آن، Super Taper(فوق‌العاده باریک) است؛ که یک ماشین اصلاح عالی است، اما آیا شهرت وال تصدیق شده است؟ و مهم‌تر از همه، آیا Wahl Balding Clipper برای ما طاس‌ها (افراد سر تراشیده)، دستگاه خوبی است؟ خب...خرید ماشین اصلاح وال  قیمت مناسب دارد.

لطفاً توجه کنید: این‌یک مرور کاملاً بی‌طرفانه است. هیچ‌چیزی رایگان از طرف وال برای من ارسال نشده است تا بر افکارم تأثیر گذارد. من قیمت کامل را برای محصولاتم پرداخت کرده‌ام، همان‌طور که همیشه به دنبال یک ریش‌تراش مطلوب هستم و البته برای کمک کردن به شما برای به دست آوردن یک محصول باکیفیت هستم!

وال برای یک مدت و هم‌اکنون، یک برند اعلاء در بازار ماشین اصلاح و ریش‌تراش بوده است، وال از ایالت ایلینوی (Ilinois) در سال 1919 آغاز به کارکرد، هرچند که وال به دلیل مو زن‌هایش معروف است.

ابتدا باید بگویم که ماشین اصلاح وال بالدینگ Wahl Balding Clippers، در اصل به‌عنوان یک موزن جهت استفاده‌ی تجاری برای آرایشگران اعلان شد (و هم‌اکنون نیز اعلان می‌شود) و همچنین برای استفاده‌ی خانگی، به دلیل تراشیدن مو از ته و باکیفیت بودن محصول، در بین ماشین اصلاح‌های مو بسیار محبوب شده است. این محصول با چندین درجه‌ی مختلف ارائه می‌شود که یک مزیت برای افراد کم مو است که هنوز یک مقدار مو در آن بالا دارند و می‌خواهند به آن مدل بدهند.

ماشین اصلاح وال مجیک کلیپ 5 ستاره

ماشین اصلاح wahl مجیک کلیپ برای آرایشگران و سبک‌های Clipper عالی است. با دقت بالاتر با تیغه‌های قابل تنظیم، موتور V5000 بی‌صدا در زمان تراشیدن و محکم، بادوام، با طول عمر بالا است.

از خط تولید برند Wahl ماشین اصلاح مجیک کلیپ فقط برای استفاده حرفه‌ای در نظر گرفته‌شده و طراحی‌شده است تا عملکرد شگرفی را که کارشناسان نیاز دارند ارائه دهند برای عملکرد صاف، سریع و دقیق در انواع مو. طراحی‌شده است.

 

لوازم جانبی ماشین اصلاح مجیک کلیپ شامل:

برای راحتی شما ماشین اصلاح وال مجیک کلیپ 5 ستاره همراه با تمام لوازم جانبی موردنیاز برای استفاده قرار گرفته است.شامل: کلیپر، 8 شانه، روغن برای تمیز کردن، قلم‌مو، دستورالعمل‌ها و یک محافظ قرمز تیغه.

قیمت ماشین اصلاح وال پنج ستاره مجیکپایین‌تر از ماشین اصلاح مجیک کوردلس که شارژی و دارای 4 عدد شانه است.

منبع :

https://wahlusa.com/

شیکسون...
ما را در سایت شیکسون دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 188 تاريخ : 3 مهر 1398 ساعت: 14:42